Rower Holenderski - czy warto kupić? Wady i zalety.

W odcinku BikeTrip Studio mówimy o rowerach holenderskich. Czy warto kupić rower holenderski i czy ten typ roweru jest dla Ciebie? Zobacz film i przekonaj się sam. Rowery holenderskie to rowery o unikatowym wyglądzie, nad którym w Holandii pracowaną przez dekady. W dzisiejszych czasach rowery tego typu cieszą się ogromną popularnością również w Polsce. Krajowi producenci widząc rosnącą modę na rower holenderski wypuścili z linii .
- Czy hamulce rolkowe to dobre?bo mam do kupienia niedrogi w super stanie Union ale posiada takie hamulce?czego się obawiam.
- Jak dla mnie dość ciekawe, przeprowadzki Struś, doczytać i zobaczyć warto.
- kupiłem używanego holenderskiego składaka "Ranger"...wiadomo Ci coś o tej firmie !?...pozdro !
- Batavus, Gazella? Problem z dostępnością części? Akurat w tych markach nie ma żadnego problemu z częściami, można je dobrać po numerze ramy roweru ( tak jak w przypadku nr VIN samochodu ). Roztrzaskałem w swoim 10 letnim Batavusie błotnik - za nowy oryginalny zapłaciłem około 70 PLN - to naprawdę majątek?
- Czy marka Bocas to również holenderska czy inna. Jakaś opinie o tych rowerach...
- Nie ma bezawaryjnego roweru, kupiłem nowy rower trekingowy ketller za prawie 2500 po 2 latach łorzyska w korbie do wymiany 3 lata elektrykę szlak trafił po ok 5 dynamo w piascie. Wniosek nie opłaca się kupować drogich rowerow
- Stary to ty jesteś,
- Gazelle, 15 tys km nalotu, osobiście przejechalem 5 tys. Zero problemów. Ciekawe jak ma Ci spaść łańcuch jak masz Nexusa i łańcuch idzie w linii prostej. Holender ma mega prostą konstrukcję, chyba nie widziałeś nigdy Holendra na oczy.
- Kolego jesteś nie zorientowany co do wymiany dętki w rowerze holenderskim można to zrobić tak bez ściągania koła https://www.youtube.com/watch?v=0srCbnYVV08
- Dętkę zawsze można skleić nie zajmując całego koła
- Kupiłem replikę Batavusa Old Dutch 3. Jestem zadowolony. Jedyne co bym zmienił to hamulec tylny z hamulca w torpedzie na hamulec v-brake lub tarczowy. Aktualnie nie mogę w łatwy sposób zmienić położenia korby podczas ruszania.
- Witam serdecznie czy batavus za około 1000 1200zl używany w ładnym stanie z amortyzatorem przednim na nexusie 7 tarczowymi hamulcami będzie dobry i nie będzie wymagać nie wiadomo ile wkładu ?Nie znam się na rowerach a będę jeździć po mieście i po duktach leśnych
- Naprawa roweru holenderskie jest skomplikowana z powodu braku wiedzy i doświadczenia. Polskie serwisy nie przyjmują takich rowerów bo się ich boją.

Naprawa "flaka" z tyłu jest łatwa i przyjemna. Np. żeby wymienić dętkę w Gazelle Orange c7 plus potrzebujemy: jeden rozmiar torx, i dwa klucze płaskie 10,15.
To ten worek narzędzi? :D Zdejmujemy osłonę , odkręcamy hamulec od ramy, zdejmujemy linkę biegów, odkręcamy koło i gotowe.

Części są dostępne na necie ale są drogie, import kosztuje. Nowa Gazella Orange to koszt ok 5k. Więc co się dziwić?
- To prawda. Pozdrawiam.
- co do 3 biegowej przezutki , skoro sie zepsula i nie ma czesci , wyplesc szprychy i zamontowac cala nowa ( 3 biegowa )bez czekania 2-7 tygodni na czesci , ale skoro holender byl za 300-400 zl to koszt wymiany tylu bedzie tyle samo 300 -400 , wiec moze lepiej kupic wolnobieg na 5 biegow i z glowy , lub rame z widelkami i kierownica i wtedy cos pomyslec poszukac i zlozyc samemu ))) dzis dostep do akcesori jest prze olbrzymi ! nie to co w 90 latach )
- Na rowerze holenderskim wozi się pasażera na tylnym bagażniku. W Polsce od razu by się suki (gliny) przyczepiły, w Holandii wożenie pasażera na rowerze jest w pełni AKCEPTOWANE. Sakwy (na rowerze) to cudowne odciążenie ramion, w Polsce ludzie wciąż ganiają (jako piesi) z torbami w dłoniach (bo brakuje porządnej infrastruktury co zniechęca ludzi do jazdy rowerem). W Holandii rowery zostawia się na całą noc na zewnątrz i jedynym zabezpieczeniem jest tylko zamek na koło (wystarczy podnieść tylne koło do góry i można uprowadzić), u nas wszystko trzeba wiązać do otoczenia. Holenderskim rowerem brakuje zredukowanych przełożeń i pod górkę jest bida.

Aha - osłony na łańcuch są po to żeby łańcuchom narażonym na opady nie wypłukało całego smaru i żeby nie wykwitła rdza. Rowery holenderskie nie są trzymane w domach/ apartamentach tylko pod chmurką.
- Kiedy jeszcze nie wiedziałem, że tak się nie da, przejechałem na mojej starej kodze miyacie z Nowego Targu na kemping w Sromowcach Wyżnych z pełnym rynsztunkiem biwakowym (w tym namiot) i po paru dniach wróciłem:) Po drodze na zjazdach prawie mi się roztopiły hamulce rolkowe:) Ale jeśli chodzi o prawidłowe, sensowne wykorzystanie holendra – w przypadku całorocznych codziennych dojazdów do pracy (i innych załatwień) w mieście absolutnie nie ma lepszej opcji. Raz późną jesienią/zimą przesiadłem się na 2 tygodnie na górala (mieszczuch był w serwisie) i dla otwartego napędu to była absolutna masakra. A z częściami wcale nie jest aż tak tragicznie;)
- Właśnie szukam dla siebie takiego roweru- dojazd do pracy przez miasto i powrót. Nic bardzo wypasionego bo jeden rower już straciłem.. Myślę że taki holender będzie idealny. Jeśli coś znajdę to jest szansa na podstawowy przegląd, wymianę niezbędnych części w Waszym serwisie?
- Chciałem kupić sobie rower górski, no ale po obejrzeniu filmiku chyba sobie kupię holenderski
- Fajny filmik. Cenne uwagi przed zakupem. A co sądzicie o rowerach typowo miejskich, nie holenderskich? Pozdrawiam ekipę i dzięki za odpowiedź 🙂
- ARKUS holenderka-3biegi w piascie+26"kola ,mam juz ponad 10lat, wycieczki 20-100km bezawaryjny Polecam