Jaki jest najlepszy rower do miasta - szosa vs fitness vs cross

W pytaniach jakie zadajecie na naszym profilu oraz na facebooku, często pojawia się pytanie - jaki typ roweru będzie najlepszy do jazdy miejskiej? Zastanawiacie się, który rower będzie najszybszy, najwygodniejszy i najbardziej praktyczny. Podobno nie da się zrobić tak, żeby jakaś rzecz była najlepsza w trzech kategoriach...ale spróbujemy. Wytypowaliśmy trzy rodzaje rowerów, które naszym zdaniem idealnie wpasowują się w różne c .
- Świetny materiał ten drugi fitness giant jaki to model i powiedz mi ten 3 krosowy treka jaki model i cena jeden z dwóch będzie dla mnie
- Moim zdaniem take, https://fizjopunkt.pl/, zawsze to jest też przydatne.
- plap
- Śmiesznie ogląda się filmik z 2016 r., gdy rowery gravel były jeszcze tak nieistotne, że nawet nie było warto ich brać w takim zestawieniu. Teraz to byłoby nie do pomyślenia.
- Do miasta gravel albo cross, bo ścieżki rowerowe nie są dla szos. W ogóle szosa do miasta to jakieś nieporozumienie. Lepiej przyspiesza niż hamuje, a piesi i niedzielni rowerzyści nie ogarniają rzeczywistości.
- Do miasta najlepszy jest rower miejski. Nie uwierzycie, ale po to właśnie go wymyślono.
- NIe szosa, nie fitness nie cross tylko gravel.
- Przetestuj poziomy ;)
- Szosa na aluminium to prazka. Tylko zniecheca to uzytkowania tego typu roweru. Jak juz to albo carbon nawet tanszy albo cromo.
- Specialized demo 8 będzie najlepszy
- to nie sa rowery do miasta ?
- Dziwne, że nie ma w zestawieniu roweru... miejskiego.
- Ja tam na góralu latam w razie co można się wrąbać na trawę czy piasek bez problemów
- Też jeżdżę cross i odradzam:) nie jezdzilem 11lat na rowerze,kupiłem rok temu - docelowo miał być na jazdę do pracy 30km dziennie. Ale znudziło się, zaczęły się treningi w weekendy i dluzsze trasy, więc wymiana pedałów na spd, opony węższe i zmiana amorka na sztywny carbon I nie narzekam ten amortyzator nie jest potrzebny moim zdaniem, ciężki kloc(~2-2,5kg) i słabo działają najtańsze. Na sztywnym lekkim carbonie 400-600g spokojnie i przez lasy przejedziesz;) po co przerabiać Crossa jak można fitness lub może gravel na dluzsze miejskie dystanse i dłuższe trasy weekendowe?
- dobra to mam pytanie do prowadzacego jaki wszystkich doswiadczonych sluchaczy: a wiec tak ze wzgledu na moja zone musialem zeskoczyc z giant TCR advanced 1 rocz.2016 ,waga cos kolo 7.8kg (ulegra shimano groupset)rower rewelacja. sprzedalem rower na poczet bardziej uniwersalnego rowery z plaska kierownica( a zeby czasami skoczyc w trase z zona-ona nie lubi zapierdalac wiec musze delikatnie :)) zakupilem do tego celu Giant Fastoroad SL1 2019(CZERWONY Z OSPRZETEM TIAGRA) rower ok 10.5kg po pierwszych testach bo chce czasami poleciec sobie samemu i depnac rower spisuje sie wmiare ok .bede szukal czegos lzejszego minimalnie i z shmiano 105. mam 3 pytania: 1) czym sie rozni giant fastroad slr1 ,comax 1 ,fastroad advanced 1 (bo takie byly produkowane. (osprzet,geometria,waga) 2) czy jest firma jakas ktora produkuje hybrydowy rower z dobrym osprzetem szosowym (np. 105) i bardzo lekki 8-9kg 3) zapraszam do rozmowy chetnie poslucham jesli ktos ma duze zaplecze wiedzy na ten temat ,wiem ze ktos powie to kup sobie drugi rower miej szosowy do zapierdalania i hybrydowy do jazdy z zona . ja chce te 2opcje w jednym .moj giant fastroad sl1 (2019) spisuje sie wmiare dobrze ale to jeszcze nie to czego szukam..pozdrawiam
- Najlepszy do miasta jest składak bo łatwiej przetransportować
- Mam pytanie, do giant a rapid jakie można włożyć najgrubsze opony?
- 6:47 Na kanale Dominika miałem dość długą dyskusję z pewnym thebilem, który twierdził, że szerokość opony nie ma wpływu na opory toczenia xD
- Do miasta to może najlepszy jest rower miejski :) z fabrycznymi błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem (sprawdzą się lepiej od później dokupowanych, a razem będą tańsze). Względnie do spokojnej jazdy rower trekkingowy - jeśli poza miastem ma służyć na dłuższe wyprawy. w tym wypadku ważne jest aby zakres przełożeń był szerszy niż w przypadku miejskiego ze zmianą w piaście. Jak ktoś odpuszcza jazdę w eleganckim ubraniu na rowerze (do czego żaden z prezentowanych rowerów się nie nadaje), ale za to chce się wypuścić poza miasto to najlepszy będzie gravel - nadaje się na ustawkę (przy tarczy 48 i kasecie zaczynającej się od 11 daje prędkość około 48 km/h przy kadencji 90/min) oraz 95 % terenu w Polsce. Gravele dają punkty mocowań do błotników i bagażników oraz możliwość włożenia szerokich opon. Rower crossowy nie posiada żadnych istotnych przewag. W pewnym momencie miałem 4 rowery crossowy (kupiony jako pierwszy), mtb, i 2 szosy (wtedy obydwie na szczękowych hamulcach) crossowego się pozbyłem bo używałem go tylko do ciągnięcia przyczepki z dziećmi (nie chciało mi się przekładać uchwytu). Tani amortyzator w crossowym rowerze (a innych raczej w takich rowerach nie ma ) - nie jest lepszy od aluminiowego sztywnego widelca, a od karbonowego jest gorszy. Co do szerokości opon to nawet w szosie lepiej aby to były szersze gumy - ja w szosie przeszedłem od 23 przez 25 do 28 - wygoda i pewność prowadzenia zdecydowanie lepsze. Przy czym o czym nie wspomniano - jeszcze szersze opony możliwe są w szosie tylko przy tarczach. Baranek w mieście jest ok. Podobnie jest z zatrzaskami, spd są dla mnie zdecydowanie wygodniejsze niż platformy, nie zalecałbym do jazdy po mieście jedynie szosowych zatrzasków z uwagi na brak wygody z uwagi na wystające bloki po zejściu z rowera :)
- W mieście najlepiej jeździ mi się ostrym kołem i singlem.
- A mnie bardzo by interesowaly rowery lesne. Tu moze byc miejsce na rekreacyjnego gorala. Pozdrooo